جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thu 28 Mar 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۳:۱۸:۳۱

سرمایه‎گذاری 41 میلیارد دلاری در FLNGها

باشگاه خبری فراساحل: هزینه سرمایه‎ای (Capex) بر روی تاسیسات FLNG در جهان بین سال‎های 2016 تا 2022 میلادی افزایش چشمگیری خواهد کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، کاهش ادامه‎دار قیمت جهانی نفت در 24 ماه گذشته هزینه کرد بر روی واحدهای مایع سازی سرمایه‎بر را محدود کرده است. با این وجود حرکت به سمت منابع پاکتر انرژی و متنوع سازی منابع تامین گاز موجب تحریک بازار تاسیسات شناور مایع سازی شده است. انتظار می‌رود تا سال 2022 بیش از 14 کشور جهان نخستین محموله‌های گازی خود را از طریق FLNGها وارد کنند. موسسه تحقیقاتی Douglas Westwood (DW) در تازه‌ترین شماره از World FLNG Market Forcast اعلام کرد که انتظار می‌رود هزینه سرمایه‌ای بر روی تاسیسات FLNG تا سال 2022 میلادی به بیش از 41.6 میلیارد دلار افزایش یابد. این در حالی است که هزینه سرمایه‎ای بر روی اینگونه تاسیسات در فاصله سال های 2011 تا 2015 تنها 11.4 میلیارد دلار بود.


مارک آدسون، نویسنده و محقق این گزارش، گفت: "شناورهای  ذخیره، فراورش و مایع‎سازی گاز نزدیک به 59 درصد از هزینه‎های پیش‎بینی شده را به خود اختصاص می‎دهند، و 41 درصد باقیمانده صرف پایانه های واردات و گازسازی مجدد محموله‎ها می شود. رشد در آینده نزدیک بیشتر تحت تاثیر پروژه هایی است که پیش از آغاز کاهش قیمت نفت شروع شده بودند". وی افزود: "با آغاز به تولید نخستن موج از پروژه‎های بالا هزینه‎های جهانی بر روی تاسیسات گازی شناور در سال 2017 به اوج خود خواهد رسید. کاهش راه‎اندازی پروژه های جدید در ادامه موجب می‎شود که هزینه کرد بر روی FLNGها در سال 2019 به شدت کاهش یابد و تا سال 2021 راکد بماند". بر اساس این تحقیق آسیا و آفریقا مناطق کلیدی برای استقرار واحدهای FLNG هستند و پیش‌بینی می‌شود 54 درصد از هزینه‎های سرمایه‌ای در این مدت متعلق به این مناطق باشد.



  کد خبر : 2167
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :