باشگاه خبری فراساحل : شلیک موشک ایران در نزدیکی ناو آمریکا (حوادث دریایی)

باشگاه خبری فراساحل: یک مقام سخنگوی نظامی آمریکا روز سه شنبه مدعی شد: یک قایق تندرو ایرانی راکت‌هایی را در نزدیکی ناو هواپیمابر هری.س.ترومن و دیگری کشتی‌های جنگی که در حال عبور از خلیج فارس بودند، شلیک کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از خبرگزاری  NBC، یکی از مقامات آمریکایی که نامش فاش نشد، به این مطلب اشاره کرد و در ادامه افزود: این قایق تندرو ایرانی در این مانور نظامی راکت‌هایی را شلیک کرد که تنها 1500 یارد با ناو هواپیمابر فاصله داشتند.


این شبکه خبری افزود: موشک‌ها به سمت هواپیمابر ترومن یا کشتی‌های دیگر شلیک نشدند بلکه این اتفاق در نزدیکی آنها رخ داده است. فرمانده دریایی و سخنگوی مرکز فرماندهی آمریکا گفت: ایران تنها پس از 23 دقیقه هشدار از آغاز مانور، شلیک راکت‌ها را در نزدیکی ناوهای جنگی و کشتی‌های تجاری، شروع کرد. پس از این رخداد هیچ تماسی بین ناوگان ایرانی و آمریکایی برقرار نشد و کشتی‌ها بدون حادثه خاصی به مسیر خود ادامه دادهاند.

NBC  همچنین گزارش داد: یک ناوشکن آمریکایی و یک ناوچه فرانسوی نیز در منطقه حضور داشتند. رینز خاطرنشان کرد: «روشن بود» که ایرانی‌ها کشتی‌ها را هدف قرار نگرفته اند. او با این حال اقدام قایق ایرانی را به طرز غیر ضروری‌ای تحریک آمیز و غیرایمن توصیف کرده است. قابل ذکر است که در طول جنگ ایران و عراق و بعد از انقلاب اسلامی ایران نیروهای آمریکایی و ایرانی در حوزه خلیج فارس با هم برخورد داشته‌اند. تهران و شش قدرت جهانی در توافق ژنو متعهد شدند که در مقابل برداشتن تحریم‌های اقتصادی، از توسعه برنامه هسته‌ای ایران جلوگیری می‌کنند.



  کد خبر : 950
 
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۰:۴۲:۱۴