باشگاه خبری فراساحل : تعمیرات اساسی اسکله‌های ۴ تا ۱۰ بندر انزلی آغاز شد (بنادر و سواحل)

باشگاه خبری فراساحل: معاون فنی و مهندسی اداره‌کل بنادر و دریانوردی گیلان از آغاز تعمیرات اساسی اسکله‌های ۴ تا ۱۰ بندر انزلی خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل از ایسنا، مهدی نیکوکاراز آغاز به کار تعمیرات اساسی اسکله‌های بندرانزلی خبر داد و گفت: به‌منظور افزایش سطح ایمنی اسکله‌های ۴ تا ۱۰ بندرانزلی و لزوم بهسازی سازه‌ای اسکله‌های قدیم، این پروژه آغاز شده است. وی افزود: این پروژه با بهره‌گیری از دانش فنی متخصصان داخلی و با جذب بودجه سرمایه ای سازمان بنادر و دریانوردی با برآورد اولیه ۶۴ میلیارد ریال آغاز بکار کرد. نیکوکار با اشاره طرح تعمیرات اساسی اسکله های ۴ تا ۱۰ بندر انزلی و پیامدهای مثبت آن پس اتمام کار،خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه، علاوه بر ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی شهرستان، ایمنی و کارایی اسکله‌های بندری به سطح کیفی مطلوبی می رسند.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان هدف از اجرای این  طرح را افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع و زیر ساخت های موجود و نیز تحقق  اهداف سازمانی دانست و گفت: استهلاک ناشی از بهره برداری مداوم از تأسیسات موجود و تاثیر سوء آب دریا بر پایل های اسکله ها، شرایط جوی نامساعد و هزینه های بالای ساخت اسکله های جدید نسبت به تعمیرات اسکله‌های موجود از دلایل انجام تعمیرات اساسی در سازه ها، تأسیسات بندری و دریایی است که با اجرای این طرح، نگهداری و افزایش طول عمر سازه‌های موجود با صرف هزینه اندک صورت می‌پذیرد.

نیکوکار با بیان اینکه جلوگیری از فرسایش و افزایش طول عمر اسکله ها از بارز ترین ویژگی های این طرح بوده، تصریح کرد: افزایش طول عمر اسکله ها به میزان حداقل ۱۰ الی  ۱۵ سال و استفاده از روش های نوین تعمیراتی برای سازه های در مجاورت آب دریا با بهره گیری از جدیدترین دستگاه ها نظیر ژئورادار برای تشخیص حفرات ناشی از فرار مصالح و روش‌های نوین رنگ آمیزی شمع های فلزی، ازدیگرمزایای این طرح بشمار می رود. وی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح از تیرماه سال جاری آغاز شده است، یادآور شد: مدت اجرای تعمیرات اساسی مذکور بر اسکله های بندری  یک سال شمسی بوده و مراحل اجرای آن آغاز شده است که با توجه به حساسیت های موجود سازه ای طرح،  امید است که ضمن حفظ تداوم عملیات تخلیه و بارگیری در اسکله های عملیاتی و عدم ایجاد خلل در روند عملیاتی بندر، تعمیرات مذکور در مدت معین شده به اتمام برسد.



  کد خبر : 5881
 
سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۴۸:۱۵