پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thu 28 Mar 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۹:۰۲

اولین سفر کامل دریایی در مسیر دریای شمالی انجام شد

باشگاه خبری فراساحل: یکی کشتی روسی حامل گاز طبیعی، اولین سفر کامل دریایی در مسیر دریای شمالی را به مقصد هند به پایان رساند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مرینرز، روسیه در گزارشی اعلام کرد که تنها کشتی FSRU (مجهز به مخزن ذخیره‌سازی گاز طبیعی LNG) این کشور با نام مارشال واسیلوسکی، اخیراً اولین سفر کامل خود را در امتداد مسیر دریای شمال به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای ارتقای این مسیر دریایی جایگزین به پایان رسانده است. از این شناور برای انتقال گاز طبیعی به هند در این مسیر استفاده شده است. با وجود ترافیک دریایی در این مسیر، این اولین سفر کامل دریایی در مسیر دریایی شمال بوده است. این کشتی ۹۶۷ فوتی پس از بارگیری LNG به مدت ۱۴ ساعت در تأسیسات LNG یامال در بندر سابتا در امتداد مسیر دریای شمال به سمت هند حرکت کرد. قبل از رسیدن به بندر دابهول هند در سنگاپور و کلمبو نیز توقف داشت. این سفر دریایی ۱ ماه به طول انجامید.

این کشتی در سفر دریایی خود از بخش شرقی قطب شمال با سرعت آهسته ۱۰ گره دریایی عبور کرد. این کشتی در کلاس یخ قطبی ۴ قرار دارد و می تواند در مسیرهای یخی تا ضخامت تقریباً دو و نیم فوت حرکت کند. در حالی که کشتی مارشال واسیلوسکی با مه و برف مداوم در مسیر مواجه بود، توانست بدون پشتیبانی یخ شکن مسیر خود را طی کند. این سفر در حالی انجام شد که روسیه از رشد مداوم حمل محموله‌ها در مسیر دریای شمال خبر می دهد. توسعه این خط کشتیرانی برای روسیه اولویت بالایی دارد. آژانس فدرال حمل و نقل دریایی و رودخانه ای روسیه اخیراً از افزایش ۴,۵ درصدی ترافیک در این مسیر در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته خبر داده است. بر اساس محاسبات فعلی، ترافیک در این مسیر می تواند در سال ۲۰۲۱ از ۳۵ میلیون تن فراتر رود.



  کد خبر : 6377
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :